Publicaties
De komende tijd gaan we hard aan de slag met het verwerken van alle gegevens die we in het onderzoek hebben verzameld. Hier zullen we artikelen over schrijven die we graag met jullie delen!
Praktijk artikelen
Blogposts
Wetenschappelijke publicaties
- van Vemde, L., Hornstra, L. & Thijs, J. (2021). Classroom Predictors of National Belonging: The Role of Interethnic Contact and Teachers’ and Classmates’ Diversity Norms. Journal of Youth and Adolescence, 50, 1709–1725.
- van Vemde, L., Hornstra, L., & Thijs, J. (2022). Het bevorderen van een gevoel van verbondenheid met Nederland bij leerlingen met een migratieactergrond: De rol van interetnisch contact en diversiteitsnormen van de leerkracht en klasgenoten. Mens & Maatschappij, 97(4), 456-459.
- van Vemde, L., Thijs, J., & Hornstra, L. (2023). The classroom social environment in mixed secondary school classes: The role of ethnic classroom composition and classmates’ explicitly and implicitly measured ethnic attitudes. Social Psychology of Education, 26, 333–366.