Waar hebben we uw hulp bij nodig?

Het onderzoek bestaat uit drie klasbezoeken verspreid over het schooljaar: in het najaar, de winter en het voorjaar. Het moment van het klasbezoek wordt uiteraard afgestemd met de leerkracht.

Elk bezoek bestaat uit twee onderdelen:

1. De leerkracht (circa 30 minuten) en leerlingen (max. 45 minuten) vullen tegelijkertijd een vragenlijst in onder schooltijd.
  2. Er wordt een dagdeel (ongeveer twee uur) van de les geobserveerd door middel van video-opnamen. De leerkracht kan dan lesgeven zoals gewoonlijk. Al deze opnamen zullen anoniem verwerkt worden.

Om mee te kunnen doen aan dit onderzoek moeten al uw leerlingen en hun ouders uiteraard toestemming geven. Als u meedoet met dit onderzoek, overleggen wij graag met u hoe de communicatie met de ouders zal verlopen. Zie ook ‘Hoe zit het met de privacy’.